Види колісних дисків

Види колісних дисків

Види колісних дисків

Добрий день, шановні читачі.

Як відомо, колесо автомобіля складається з двох основних частин: покришки і колісного диска. Про гумі я вже розповідав в статті "Зміна гуми. Коли взувати річну?"

Сьогодні ми поговоримо про другу частину колеса — колісному диску. розглянемо різні види дисків, виділимо їх переваги та недоліки.

Якщо хтось не знає, що таке колісні диски, то поясню, що це металева частина колеса, на яку встановлюється покришка.

Зазвичай можливість установки диска на автомобіль визначається розмірами самого диска і максимально можливими розмірами диска, який може бути встановлений на автомобіль. Розмір диска вимірюється в дюймах. Далі в тексті цієї статті для порівняння буду приводити ціни для колісних дисків розміром 14 дюймів.

Відразу зазначу, що диски меншого розміру зазвичай коштують дешевше, а більшого — дорожче.

Штамповані диски

Мабуть, найпоширенішим видом колісних дисків є штамповані сталеві диски. Їх популярність багато в чому обумовлена ​​їх низькою вартістю (для 14 дюймових в районі 1500 рублів за диск).

Вагомий внесок у поширення штампованих колісних дисків вносить і той факт, що багато нові автомобілі продаються саме на таких дисках. Ну а власники не поспішають витрачати гроші на нові диски, а використовують наявні протягом усього терміну використання автомобіля.

Перевагою штампованих колісних дисків є їх непогана реакція на потрапляння колеса в яму. Штамповані диски в цьому випадку зазвичай не розколюються, а гнуться. Після цього пошкоджений диск можна відновити, і він може прослужити ще досить довго.

Недоліком штампованих колісних дисків є їх вага, яка перевищує вагу литих і кованих дисків. Також до недоліків штампованих дисків відноситься і їх вигляд. Всі штамповані дики однакові (диск можна бачити на малюнку ліворуч) і чомусь не користуються любов’ю у багатьох автовласників.

Проблема зовнішнього вигляду штампованих дисків вирішується шляхом установки ковпаків. які закривають диск і надають йому дещо інший вигляд.

Литі диски

Другий вид колісних дисків, який також досить поширений — литі диски.

На відміну від штампованих дисків, які виготовлені із сталі, литі диски виготовляються з алюмінієвого або магнієвого сплаву.

Відповідно, зміна матеріалу виготовлення призводить до того, що литі диски володіють меншою вагою, що і є їх вагомою перевагою. Також литі диски мають велику теплопровідність і це сприяє кращому відводу тепла від гальмівних механізмів.

Технологія виготовлення литих дисків дозволяє надавати їм практично будь-які форми. Тому литі диски можуть виглядати привабливіше штампованих.

Недоліком литих дисків є їх відносно висока ціна (для 14 дюймових 3000 — 4000 рублів за диск). А другий недолік литих дисків полягає в тому, що при попаданні колеса в яму колісний диск не мнеться як штампований, а розколюється. Відповідно, відновити такий диск не представляється можливим.

Проте литі диски знаходять безліч прихильників.

Ковані диски

Третій вид колісний дисків — ковані диски. Технологія їх виготовлення відрізняється від дисків двох попередніх типів.

Переваги таких дисків проявляються в їх високої міцності, порівняно з двома попередніми типами дисків. Також ковані диски найлегші з розглянутих дисків.

Ще одна незаперечна перевага кованих дисків — на відміну від литих дисків вони не розколюються при попаданні в яму. З цієї переваги випливає і один з недоліків кованих дисків. Оскільки ковані диски легко переносять потрапляння в яму, то майже вся енергія удару передається підвісці, що несприятливо позначається на стані автомобіля.

Другий недолік кованих дисків — дизайн таких дисків обмежений технологією їх виготовлення.

Коштують ковані диски приблизно стільки ж, скільки і литі диски (3000 — 4000 рублів за диск для 14 дюймових дисків). Тому і у них є і прихильники і противники.

А які колісні диски віддаєте перевагу Ви?

Удачи на дорогах!

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!