Психологічна гра для молодших школярів

Психологічна гра для молодших школярів

Психологічна гра для молодших школярів

Психологічна гра для дітей «Разом весело крокувати»

Опис матеріалу: Однією з вимог відповідно до ФГОС є освоєння які навчаються регулятивних універсальних навчальних дій, які забезпечують організацію учням своєї навчальної діяльності. До них відносяться цілепокладання, планування, прогнозування, контроль, оцінка, корекція, а також довільність поведінки та уваги. Гра "Разом весело крокувати" дозволяє розвивати увагу дитини і здатність планувати діяльність. Даний матеріал може бути корисний педагогам-психологам і вчителям початкової школи

Гра "Разом весело крокувати"

Мета. розвиток регулятивних універсальних навчальних дій.

— розвиток концентрації, стійкості, обсягу уваги;

— розвиток здатності планувати, тобто уміння визначати послідовність проміжних цілей з урахуванням кінцевого результату, складати план і послідовність дій;

— розвиток просторового орієнтування.

Опис гри.

«Сьогодні ми з вами пограємо в гру, в яку грає заєць. Вона називається «Разом весело крокувати». Заєць дуже любить гуляти по чарівному квадрату, але пересуватися по ньому можна тільки за правилами».

Правило №1. Заєць може здійснювати короткі вертикальні і короткі горизонтальні кроки (пересуватися на одну клітку вгору-вниз, вправо-вліво)

Правило №2. Заєць може здійснювати короткі кроки по діагоналі.

Правило №3. Заєць може здійснювати довгі вертикальні і довгі горизонтальні кроки (пересуватися через одну клітку вгору-вниз, вправо-вліво)

Правило №4. Заєць може здійснювати довгі кроки по діагоналі (рух на дві клітини по діагоналі).

Завдання для дітей складаються з різними питаннями:

Окуда? (Визначаємо, де заєць був до початку руху);

КУДИ? (Визначаємо клітку, в яку потрапив заєць, рухаючись по заданому напрямку);

ЯК? (Мається початковий і кінцевий пункт, потрібно визначити напрямок руху).

Завдання 1. Як заєць потрапив з клітки з шишкою в клітку з грибами? (Відповідь: один короткий крок по діагоналі і один короткий вертикальний крок; один короткий горизонтальний крок і два коротких вертикальних кроку).

Завдання 2. Звідки рухався заєць, якщо зробив два коротких горизонтальних кроку і один крок по діагоналі і опинився в клітці з грибом? (Відповідь: з клітки з грушею або з клітки з колом).

Завдання 3. З клітки з ананасом заєць зробив два коротких вертикальних кроку і два коротких кроку по діагоналі. Куди він потрапив? (Відповідь: в клітку з шишкою або з місяцем і т.д. – варіантів може бути багато).

Можна обмежити кількість рішень і запропонувати дітям варіанти відповідей.

Завдання 4. Куди заєць потрапив з клітки з бананом, якщо він зробив один довгий горизонтальний крок і один короткий крок по діагоналі?

1) в клітку з метеликом; 2) в клітку з ананасом ; 3) в клітку з яблуком.

Завдання 5. Звідки йшов заєць, якщо він зробив два довгих кроку по діагоналі і прийшов в клітку з буряком?

Варіанти відповідей можна пропонувати дітям у вигляді схем.

Завдання 6. Як заєць потрапив з клітки з місяцем в клітку з кукурудзою?

Завдання 7. Знайди схему, за якою заєць йшов з клітки з трикутником в клітку з огірком і опиши його кроки.

1)

2)

3)

Починати гру потрібно з простих коротких кроків, а коли хлопці освоять хід гри і правила, то можна збільшувати складність і час гри, вносити змагальні елементи або працювати із завданнями в групі. Поступово можна вводити тимчасові обмеження виконання завдань. Завдання хлопці можуть придумувати самі.

За допомогою гри можна вирішувати не тільки розвиваючі, а й освітні завдання, якщо змінити значки в квадратах. Можливе застосування на уроках математики: в квадратах парні і непарні, однозначні, двозначні, тризначні числа. На уроках російської мови: в квадратах приголосні і голосні, тверді і м’які, парні і непарні букви і звуки, різні частини мови і т.д.

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!