Як навчити дитину читати

Як навчити дитину читати

Як навчити дитину читати

Отже, Ви вирішили, що Вашій дитині пора навчитися читати. Ранній розвиток зараз дуже популярно, але не можна забувати, що найважливіше — прищепити малюкові бажання вчитися, пізнавати нове і постійно розвиватися. Саме в цьому — головна задача розвиваючих занять.

Існує думка, що, для того щоб прищепити дитині інтерес до чого-небудь, необхідно дочекатися моменту, коли він сам цим зацікавиться. Вчити дитину читати в той час, коли він до цього не готовий в силу свого психічного розвитку — безплідна робота. Мало того, передчасне навчання читанню непідготовленого до цього дитину може чинити на нього навіть шкідливий вплив, викликавши неприйняття самого процесу навчання і підірвавши віру у власні сили. Але не бійтеся почати рано.

Головне, не забувати, що все це — гра, а не підготовка до іспиту.

Чомусь ми з гумором ставимося до того, що дитина плутає корову з конем, пропускає якусь цифру в порядковому рахунку, ніхто не трясе перед дитиною, наприклад, столовими приборами: «Це ложка. Зрозумів? Ложка! А це тарілка! »Але навчання читанню …

Багатьом воно представляється складним. Для кого? Як правило, для них самих.

Адже дитина буквально вбирає інформацію, він готовий вчитися. Подивіться, як починає намагатися немовля, якому вдалося в перший раз перевернутися. Він постійно вправляється в цьому новому для нього умінні, і це завзятість у навчанні притаманне всім дітям.

Розробники методик кажуть, що саме навчання раннього читання дає дитині величезний інтелектуальний потенціал. Вже читає Після підготовчої або першокласник швидше розвивається, легше і краще вчиться, більше запам’ятовує.

Як же навчити дитину читати? Зараз існує безліч методик навчання читання. Сама, напевно, відома — "Кубики Зайцева" — Унікальна розробка вітчизняного педагога з великим стажем викладання.

Це не просто кубики з буквами, які були у нас в дитинстві, це звучать, різні за розмірами і квітам кубики з усіма відразу складами російської мови, що дозволяють дитині (від 3,5-4 років) дуже швидко навчитися читати, а малюкам від року і трохи старше допомагають почати говорити і читати одночасно (протягом декількох місяців, потрібних на розвиток усного мовлення малюка). Також методика містить комплект таблиць, аудіокасети та методичні рекомендації. Навчання дитини читання перетворюється на веселу гру. "Граючи", Діти вчаться читати, розбивати слова на склади, ставити наголос, складати пропозиції, рахувати, писати.

Інший метод навчання читання пропонує відомий американський лікар Глен Доман. Навчання читання за Доманом полягає в показі карток зі словами, написаними великими червоними літерами. Передбачається, що дитина сама виведе закономірності читання. У підсумку малюк "перескакує" через буквено-звуковий етап і вчиться читати відразу цілі слова. Недоліками цього способу навчання є його трудомісткість для батьків (постійне виготовлення нових карток строго певного розміру, як мінімум п’ять дуже коротких занять на день) і недостатнє залучення до процесу самої дитини (картки не рекомендується давати йому в руки, дитина просто сидить і «фотографує» їх поглядом).

Як Ви бачите, ці методики практично протилежні один одному.

На жаль, часто буває, що батьки купують посібники, але після декількох занять прибирають їх на антресолі, розчарувавшись у їхніх авторів, в собі і навіть у здібностях власної дитини. Тому, якщо Ви вирішили навчити своє чадо читати, спробуйте самі позайматися з ним. Скоро Ви зрозумієте, який спосіб підійде саме Вашій дитині, і зможете вибирати програми самі.

А може бути, Вашій майбутній читачеві буде достатньо коротких занять в обнімку з мамою і книжкою.

Підготувати ґрунт для раннього навчання дитини можна, повісивши алфавіт ще над дитячим ліжечком, на рівні його погляду. Періодично, ненав’язливо, показувати якусь букву і називати її. На прогулянці викладати букви з гілочок, креслити їх на снігу, малювати і розфарбовувати їх кольоровою крейдою, а, прийшовши, додому, читаючи дитині книжку, — показувати в ній уже «пройдені» сьогодні літери.

Дуже важливо не допустити поширеної помилки: показуючи букву, говорити не «ем» або «ме», а «М», адже буква — це просто намальований звук. Інакше, пізніше, при переході до читання доведеться фактично переучувати дитину заново, адже така конструкція як «ме» — «а» — «ме» — «а» навіть у дорослого не буде асоціюватися з мамою.

Вивчивши велику частину букв, можна переходити до складах, складеним з цих букв. Спочатку це мають бути склади «згодна + голосна»: МА, ПА, БА і т. Д.

Краще переходити до читання слів тоді, коли дитина називає склад відразу, а не по буквах. Але читати слова набагато цікавіше, ніж склади. Тому слова їх трьох букв КО-Т, СО-Н, МІ-Р і т. Д. Можна пропонувати навіть у тому випадку, якщо малюк ще не читає склади відразу.

По можливості допомагайте своєму «учневі». Іноді можна прочитати перший склад слова, надавши йому можливість прочитати другий склад і здогадатися, що за слово вийшло.

Фахівці кажуть, що тривалість одного заняття з 3-4-річними малюками не повинна перевищувати 10 хвилин. Звичайно, в тому випадку, якщо дитина потребує продовження, не варто йому відмовляти. Але краще не вводити нові літери, а попросити, наприклад, назвати слова, які починаються на вже засвоєні. У цьому віці необов’язково займатися кожен день, але і великих (більше 4 днів) перерв у заняттях бути не повинно.

З дітьми 5-6 років займайтеся не більш 15-20 хвилин за одне заняття.

При перших же ознаках втоми, втрати у дитини інтересу до заняття його необхідно припинити. Обов’язково намагайтеся проводити заняття весело в ігровій формі. Не треба змушувати малюка займатися і вже тим більше карати його за неуспіхи в навчанні. Навчання має бути в радість і Вам, і дитині, тільки тоді він дійсно полюбить читати.

Адже саме це є метою раннього навчання читанню. Механічному вмінню читати його навчать і в школі. Але саме Ви можете підготувати дитину до того, щоб Мир Книг (саме так, з великої літери) відкрився йому своїми новими сюжетами, життєвим досвідом, пригодами, корисними порадами, і був би з ним на все життя!

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!