Геометрична аплікація для дітей від 1.5 — 2 років

Геометрична аплікація для дітей від 1.5 - 2 років

Геометрична аплікація для дітей від 1.5 — 2 років

Геометрична аплікація для дітей від 1.5 — 2 років

Всіляке конструювання дуже корисно для різновекторного розвитку мислення дитини. При заняттях конструюванням розвиваються, наприклад, такі види мислення, як: комбинаторное, просторове, абстрактне, образне. Конструювання може бути тривимірним і площинним.

До площинному конструювання можна віднести заняття мозаїкою і аплікацією.

Особливим видом аплікації є геометрична

Тільки уявіть собі, скільки всього потрібно осягнути дитині, наскільки повинно розвинутися його мислення, щоб зрозуміти, наприклад, що зображення будиночка можна скласти з квадрата з трикутником, або навчитися складати з трьох кружечків сніговика, або драбинку — з прямокутників різної довжини.

Маленькій дитині ще не під силу займатися аплікацією в її традиційному вигляді – вирізати деталі з кольорового паперу і наклеювати їх на основу. Тому для занять найкраще скористатися приготованими заздалегідь фігурами. Ці фігури використовуються не на одному занятті: НЕ приклеюючи

Набір геометричних фігур

Для того щоб зробити набір геометричних форм для занять аплікацією можна скористатися товстим картоном, вирізавши з нього необхідні геометричні фігури і приклеївши зверху відповідні фігури, вирізані з кольорового паперу або тканини. Можна також вирізати фігури з пластикових канцелярських папок різного кольору. Пластик має бути відносно м’який,

Для занять нам потрібні наступні геометричні фігури:

Кола. Вирізаємо 2 – 4 кола 4-5 різних діаметрів (наприклад, кола з діаметрами: 15, 10, 6, 4 см).

Квадрати. Різного розміру і кольору.

Трикутники. Робимо ще один набір таких же квадратів і розрізаємо їх по діагоналі. У нас виходять равносторонние прямокутні трикутники різного розміру.

Прямокутники краще виготовити в досить великій кількості і різні за своїми розмірами і кольором: вузькі і довгі, як смужка, і більш широкі і досить великі, щоб зробити з них вагончики для поїзда. Частково вони повинні збігатися або бути близькими за розміром, щоб з них можна було викласти доріжку.

Овали. Вирізаємо овали, різні за розміром і витягнутості.

Це приблизний перелік. При необхідності доповнюйте свій набір фігурами потрібного розміру або кольору.

Рекомендації з проведення занять

Займатися аплікацією малюкові, звичайно ж, найзручніше за своїм дитячим столиком, в одязі без довгих рукавів або з підвернутими рукавами. Заняття повинні носити характер гри і тривати від 5 до 10 хвилин.

Пропонуючи малюку вперше зробити, скажімо, неваляшку, покажіть йому, які фігурки потрібно для цього взяти і як їх скласти. Залиште своє зображення перед дитиною як зразок, поки він буде збирати своє.

Незважаючи на те, що діти люблять все нове, вони люблять і Повторення. Тому під час занять не слід їх уникати, навіть якщо на перший погляд дитина засвоїла, як складається те чи інше зображення. Можна, наприклад, складати будиночок на кількох заняттях підряд або повертатися до цього образу через якийсь час, вносячи якісь удосконалення — змінюючи його розмір, форму, колір або додаючи деталі.

Під час занять коментуйте свої дії і дії дитини для того, щоб малюк засвоював назви фігур і назви кольору.

Якщо ви зробили неваляшку, ведмедика і т.д. то очі і рот можна зробити з згорнутих в грудочку кольорових ниток.

Перед початком заняття покладіть перед крихіткою всі фігурки і дайте йому можливість познайомитися і пограти з ними.

Займаючись геометричним конструюванням, малюк повинен рухатися від простого до складного.

Серед наведених нижче завдань є такі, які дані з деяким випередженням — вони тут наводяться як приклад того, як можуть ускладнюватися завдання – і, швидше за все, будуть дитині не під силу до певного моменту. У такому випадку запропонуйте ці та подібні їм завдання пізніше.

***

Почати заняття геометричній аплікацією краще з зображень, складених з однорідних фігур: ялиночки — з трикутників, простих бус — з кружечків або простий доріжки — з прямокутників.

Візьміть кілька зелених трикутників і покажіть дитині, як з них можна скласти ялинку. Залиште свою ялинку на столі і попросіть малюка скласти свою ялинку на вашу зразком.

Доріжка проста

Візьміть невелику ляльку або машинку і запропонуйте дитині викласти для неї доріжку з «цеглинок» — Прямокутників. Коли доріжка буде готова, лялька зможе по ній «піти в гості» або «переправитися через калюжу», Або машинка «поїде» в.

Доріжка з чергуванням

Це завдання більш складне.

1. Доріжка складається з прямокутників, що чергуються за своїм розташуванням: перший прямокутник кладемо вздовж, другий – поперек, і т.д. Коментуйте свої дії і дії дитини.

2. У наступному завданні ми чергуємо колір елементів викладаємо доріжки: червоний, синій, червоний… (Називайте колір кожного елемента, який ви або малюк зараз викладаєте. Це завдання допоможе малюкові вивчити назви кольорів).

Запропонуйте малюкові «зібрати красиві намиста». Перше завдання просте, маляті потрібно акуратно викладати кола один за іншим в ряд. Коли малюк цьому навчиться, ускладните завдання. Попросіть малюка викладати кола в певній послідовності:

1. Викладаємо «намиста» щодо збільшення розміру: від самого маленького гуртка – до найбільшого.

2. Тепер викладаємо кола, чергуючи два кольори. Коли дитина навчиться вільно чергувати 2 кольори, запропонуйте йому елементи трьох кольорів.

3. «Намиста» можуть складатися і з різних за формою «намистин». Приготуйте схожі за розміром кола і схожі за розміром і формою овали. Запропонуйте малюкові зробити «намиста», Чергуючи круги і овали.

Приготуйте аркуш блакитний або синього паперу – це буде фон, складіть з трьох кіл білого сніговика. Щоб сніговик був «як справжній», Виріжте маленький помаранчевий трикутник–ніс і два чорних «очі».

Візьмете два кола – один трохи більше іншого — це буде голова і тулуб. З двох маленьких однакових за розміром кружечка зробіть неваляшка руки. Щоб лялька "ожила" зробіть їй очі і рот з зім’ятих папірців або пластиліну.

А щоб неваляшка було не холодно, запропонуйте дитині «побудувати» їй будиночок з великого квадрата, маленького квадратика (це буде «віконце») І трикутника. У міру освоєння малюком геометричного конструювання і відповідно до його або вашою фантазією, надалі будиночок може бути вдосконалений. У нього може з’явитися другий і третій поверх, труба на даху або вхідні двері.

Покажіть малюкові, як з кубиків або прямокутників різного розміру можна створити башточку, увінчану гостроверхою дахом – трикутником.

Грибок з пісочницею можна зробити, взявши трикутник (дах), під ним розташувати вузький прямокутник-смужку (стовпчик-підпірку), а ще нижче розташувати в горизонтальному положенні ще один довгий прямокутник або 2 прямокутника, покладених в ряд (загородки навколо пісочниці).

Гірка є на кожній дитячому майданчику. Покажіть малюкові кілька варіантів, як її можна зобразити за допомогою наявних у вашому розпорядженні фігур.

Візьміть 3 прямокутника, 2 квадрата різних за кольором і розміром і 4 однакових кружечка і покажіть малюкові, як з них можна скласти паровоз з вагончиком.

Для того щоб зробити вантажівку візьміть прямокутник — кузов, квадрат — кабіна, 2 темних кола, 2 світлих кола меншого діаметру — це будуть колеса (світлі кола накладаються на темні, виходять колеса з "справжніми" шинами).

Зберіть з малюком кораблик, взявши: прямокутник і 2 прямокутних трикутника – «корпус корабля», Великий рівносторонній трикутник буде «вітрилом», І ще один трикутничок буде «прапорцем».

Тут наведено приклади зображень, складених з простих геометричних фігур. Ще можна робити дерева, паркан, пейзажі, тварин (за допомогою овалів), меблі і т.д. збираючи цілі сюжетні картини.

Не забувайте якось обігравати всі зображення, які ви збираєте з дитиною. Можна придумувати маленькі історії, розповідати підходящі віршики або згадувати пісеньки. Можна включати в гру вирізані з паперу фігурки тварин або інших персонажів.

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!